جانشين فرمانده قرارگاه خاتمالانبياء: * احتمال حضور شريك خارجي وجود دارد
امضاي قرارداد فازهاي 15 و 16 /جانشين فرمانده قرارگاه خاتمالانبياء: * احتمال حضور شريك خارجي وجود دارد * ترك تشريفات در راستاي برنده شدن در مناقصه بوده است
ترك تشريفات در واگذاري فازهاي 15 و 16 به قرارگاه سازندگي خاتمالانبيا در راستاي برنده شدن در مناقصه اين فازها بوده است.
سردار عابد ـ جانشين فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء ـ در مراسم امضاي قرارداد فازهاي 15 و 16 پارس جنوبي كه در عسلويه و با حضور رييس مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، ضمن اشاره به اهداف اين قرارگاه براي سازندگي كشور در زمان صلح اظهار كرد: بخشي از اقدامات اين قرارگاه شامل بيش از 110 پروژه خط انتقال نفت، گاز و آب در كشور و بيش از دو هزار كيلومتر خط انتقال بوده است.
به گفته او در حال حاضر بيش از 150 كيلومتر در دست اجرا دارند، همچنين در بخش مخازن، ساخت مخازن 272 و 500 هزار بشكهاي و يك ميليون بشكهاي را در دست داشتهاند. وي در خصوص ورود قرارگاه در فازهاي 15 و 16 پارس جنوبي به تشريح مراحل حضور در مناقصه و برگزاري مناقصه آن پرداخت و افزود: اگرچه به صورت شكلي پروژه به صورت ترك تشريفات به قرارگاه سازندگي منتقل شده است اما ما معتقديم واگذاري اين پروژه در راستاي برنده شدن در مناقصه قبلي است.
وي همچنين در جمع خبرنگاران تصريح كرد كه پروژه بزرگ اين قرارگاه در نفت منتهي به توسعه فازهاي 15 و 16 به ارزش دو ميليارد و 96 ميليون دلار خواهد بود. وي تصريح كرد كه قرارگاه سازندگي خاتمالانبيا در سالهاي گذشته در پروژههاي نفت و گاز حاضر بوده است اما سر و صداي زيادي ايجاد نكرده چراكه علاقهاي به حرف زدن و عمل نكردن نداشته است. او با بيان اينكه اطلاعرساني در مورد پروژه ها نداشتهايم، افزود: ارتباط قرارگاه خاتمالانبياء با پيمانكاران اين پروژه مطلوب است و احتمال انتخاب شريك خارجي وجود دارد.
انتهاي پيام
ايسنا